تبلیغات
شیراز سرعت - تاریخچه و تاسیس بنلی (Benelli)

 

صفحه اصلی

تماس با ما

آرشیو مطالب

shzspeed@gmail.com

 
  کاربر مهمان، خوش آمدید!


تاریخچه و تاسیس بنلی (Benelli)
دربهار سال ۱۹۱۱ ترزا بنلی با کمک شش پسرش به نامهای ژوسپی ، ژوانی ، فلیپو ، فرانسیسکو ،دومنیکو و آنتونیو ملقب به تونینو و همچنین فروش زمین کارگاه کوچکی را در (pesaro) پساروی ایتالیا تاسیس کرد .



در ابتدا یک تعمیرگاه بود که غالبا برخی از قطعات یدکی ماشینها و موتورسیکلتها نیز در آن ساخته میشد .
در اواخر جنگ جهانی اول یک موتور تک سیلندر 2سرعته به حجم 75 سی سی که روی اسکلت یک دوچرخه تعبیه شده بود تولید شد که چندان هم رضایت بخش نبود .
بعد از جنگ جهانی اول در دسامبر سال 1921 اولین موتورسیکلت واقعی بنلی به نام ولوو موتور با مشخصات 98 سی سی در دو مدل گردشگری و ورزشی(125 سی سی) به بازار ارائه گردید .


این موتور در سال ۱۹۲۳ در قالب مدل ۱۴۷ سی سی تولید شد، این خود باعث گردید تا تونینو بنلی که کوچکترین فرزند خانواده بود و علاقه شدیدی به مسابقه دادن پیدا کرده بود افتخاراتی را کسب کند، که البته موجب شهرت شرکت پسارو در سراسر اروپا گردید.
در سال ۱۹۲۶ ژوسپی بنلی فرزند ارشد خانواده موتورسیکلت جدید ۱۷۵ سی سی ۴سرعته ، مجهز به محور بادامکی فوقانی و تحت کنترل سیستم ۴ ترمز را طراحی کرد که در عمل با نمونه های بزرگتر برابری یا برتری داشت و سرانجام به پیروزیهای بیشمار تونینو بنلی و قهرمانی ایتالیا در سالهای 1927 , 1928 , 1930 , 1931 منجر شد. 


افزایش تولید و موفقیت فروش (مدل ۱۷۵ سی سی در مدلهای متفاوتی تا سال ۱۹۳۴ تولید شد، این درحالی بود که یک موتورسیکلت ۴ سرعته ۵۰۰ سی سی و ۲۵۰ سی سی به بازار ارائه شده بودند) منجر به توسعه کارخانه شد.
در سال ۱۹۳۴ ، بنلی ۲ نمونه دوچرخه مسابقه ای به بازار معرفی کرد: مدل ۲۵۰ و ۵۰۰


در سال ۱۹۴۰ بنلی مدل ۵۰۰ سی سی در قالب دوچرخه مسابقه ای فوق العاده را تولید کرد.(موتور ۴ سیلندر مجهز به محور بادامکی ۲ گانه و نیروی برق فشارقوی که البته عملاَ هرگز مورد استفاده قرارنگرفت)، اما وقوع جنگ موجب شد تا شرکت ، تنها به تولید موتورسیکلتهای نظامی روی بیاورد.
با شروع جنگ جهانی دوم شرکت پسارو رو به تولید موتورسیکلتهای نظامی آورد که با موفقیت همراه شد و 800 کارگر در آن زمان در کارخانه بکار گرفته شده بودند ولی از بد روزگار در بمباران نازیها کارخانه ویران و نابود گردید . 


البته برادران بنلی امیدشان را از دست ندادند و با احیاء ماشین آلات و قطعات ، اقدام به تبدیل ۱۰۰۰ موتورسیکلت نظامی (نمونه های کاملاَ انگلیسی باقیمانده از جنگ ) به دوچرخه هایی جهت مصارف شهری کردند .
سال ۱۹۴۷ زمانی بود که بازار رقابتها رونق گرفت. سال ۱۹۴۸ ، نقطه عطف شرکت بنلی بود. شرکت راننده ای به نام داریو آمبروسنی(Ambrosini) را به خدمت گرفت و در ۱۴ اکتبر ، برادران بنلی تصمیم گرفتند برنامه آغاز تولید موتورسیکلت را رسماَ اعلام کنند.
موفقیت ورزشی تولید جدید بنلی درسال ۱۹۵۰ با پیروزی آمبروسینی در مسابقات قهرمانی جهان در کلاس ۲۵۰ به اوج خود رسید.
در پایان دهه ۴۰ ، ژوسپی بنلی ، با توجه به اختلافات شدید با برادرانش ، شرکت را ترک کرد، و این شروع تولید Motobi بود که مجهز به موتور کوچک و متوسط بیضی شکل ۲ و ۴ سرعته کلاسیک بود.


یک رکورد جدید در زمینه موفقیت فروش و رقابت ورزشی ( بیش از ۱۰۰۰ بار موفقیت ورزشی در دهه های ۵۰ و ۶۰)
فعالیت تولیدی شرکت بنلی در سال ۱۹۵۱ با حضور لئونسینو ادامه پیدا کرد . فردی که موفقیت تجاری وی در زمانیکه بنلی اولین جایزه motogirod Italia را در سال ۱۹۵۳ با مدل Tartarini برنده شد ، در اوج بود.
در سال ۱۹۶۱ ، شرکت Pesaro سالگرد تولد ۵۰ سالگیش را جشن گرفت و در همین سال بود که بر بحران صنعت موتورسیکلت غلبه کرد و دو برند Benelli, Motobi  با هم ادغام شدند.
این زمان ، دوران طلایی Provinie Pusolioi موتور ۴سیلندر ۲۵۰ سی سی دارای نشان جنگ جهانی دوم به حساب می آمد که در سال ۱۹۶۹ توسط قهرمان استرالیایی به نام Kelvin carruthers رانده شد.


تنوع مدلها زمینه تولید مدل بنلی ، موتوبی (از اسکوتر گرفته تا تورنادو یک دوچرخه ۲ سیلندر ۶۵۰ سی سی) آخرین تولید بنلی را در دهه ۶۰ فراهم ساختند.
در سال ۱۹۷۲ ، شرکت توسط یک موسس آرژانتینی به نام Alejandre Detomaso خریداری شد. خریدار جدید ، زمینه توسعه تولیدات را با معرفی موتورسیکلتهای چند سیلندر و یک مدل ۶ سیلندر ۷۵۰ سی سی بسیار ممتاز فراهم ساخت( اولین خط تولید موتورسیکلت ۶ سرعته آماده فروش به عموم مردم)


در سال 1988 که مسابقات ژاپن با سرعت چشم گیر و حرفه ای پیشرفت کرده بود بنلی به زانو درآمد .
انقلاب صنعتی آقای Giancarlo Selci مالک گروه Biesse عظمت شرکت را از یک آینده نامشخص نجات داد و شرکت بنلی را در تاریخ ۲۳ اکتبر ۱۹۸۹ خرید.
هدف شرکت، بازار اسکوتر و تولید مدلهای Devil , Scooty بود . به نظر میرسید که دوران تازه ای آغاز شده باشد ولی اولین نظرسنجی رضایتبخش ، دورنمای نامشخصی داشت. در سال ۱۹۹۵ Merloni Groupof Fabriano قسمت اعظم این برند معروف را خریداری کرد .Andrea Merloni پسر Vittorio مدیر شرکت جدید بود و شروع تازه ای با معرفی مدل اسکوتر داشت .
پروژه های موفق جدیدی مثل اسکوترها و حتی دوچرخه های کورسی 691 (Tornado900cc) سه سیلندر که حتی در مسابقات قهرمانی 1130 Superbike , TnT نیز شرکت داده شدند.
بنلی خیلی زود آماده رویارویی با یک بحران جدید بود.
در دسامبر سال ۲۰۰۵ ، بنلی جذب بخشی از گروه Q.J شد که در همان سال ,برنده جایزه سال بهترین صادرکننده موتورسیکلت بود.
Qianjiang شرکتی واقع در Wenling است، محلی که ۱۴۰۰۰ پرسنل بیش از ۱.۲۰۰.۰۰۰ وسیله و ۲ میلیون موتور در سال در ابرکارخانه ای به وسعت یک شهر تولید میکنند.
حدود ۶۷۰.۰۰۰ مترمربع از فضای تولید ، مجهز به بخشهای تخصصی ماشین آلات تولیدی وارداتی از آلمان ، ایتالیا و آمریکا میباشد.
شرکت با سرمایه ای بیش از ۷۵۰ میلیون دلار آمریکا ، از سال ۱۹۹۹ در لیست بورس سهام ژاپن قرار دارد و همچنین تولیدکننده دوچرخه های برقی ، ماشینهای چمن زنی ،چرخهای گلف، ژنراتورها،پمپها و دیگر ابزار باغبانی میباشد.
۲۰ درصد تولیداتش به خارج از کشور ، آمریکا و اروپا صادر میشود.
Qianjiang بر روی کیفیت تاکید داشته و موفق به اخذ مدرک iso 9001 از سال ۱۹۹۷ شده است. با دارابودن سرمایه جدید و همکاری بین ایتالیا و چین , Benelli Q.J  در حال حاضر بر روی چندین  پروژه با هدف راه اندازی مجدد شرکت Pesaro  بر روی بازارهای جهانی کار میکنند . درسال ۲۰۱۱ بنلی اولین سده خودش را با موفقیت جشن گرفت.






مرتبط با : موتورسواری
برچسب ها : تاریخچه-تاسیس-موتور-بنلی-ایتالیا-motor-benelli-

نوشته شده توسط shz speed در یکشنبه 3 بهمن 1395

نظرات (

مطالب پیشین

» موتورسواران برتر موتو جی پی MotoGP
» قاتلی بنام هوندا 125 (honda 125cc ,CDI 125cc ,CG 125 cc)
» تاریخچه شورلت کامارو (Chevrolet Camaro)
» فورد موستانگ اسب وحشی آمریکایی (Ford Mustang)
» تاریخچه و تاسیس بنلی (Benelli)
» سری جدید عکسهای گروه پسران کورش (پاییز 95)
» تاریخچه ساخت نخستین خودرو
» تاریخچه صنعت خودرو ایران
» تاریخچه و تاسیس بنز (Mercedes-Benz)
» تاریخچه و تاسیس آئودی (Audi)
» راههای افزایش سرعت موتورسواری
» آشنایی و مشخصات موتورهای کراس(Cross) ,تریل(Duall Sport یا Trail) و تریال(Trial)
» تور پاسارگاد سال 95
» مفایسه توربوشارژر و سوپرشارژر
» اگزوز اسپرت و عملکرد بهتر در خروجی موتور

» لیست کامل مطالب ارسالی



جستجو در این وب:

Google      Yahoo      MSN
کد متن افکت دار
نویسندگان :
» shz speed

آمار بازدید :
» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :


لینکستان

برقی میمونم تا برگردی
فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران
اخبار موتور در ایران و خارج
اخبار فرمول1
بایک نیوز
پرشین موتور
سایت Carnp

.:: لیست کامل لینکستان ::.