تبلیغات
شیراز سرعت - راههای افزایش سرعت موتورسواری

 

صفحه اصلی

تماس با ما

آرشیو مطالب

shzspeed@gmail.com

 
  کاربر مهمان، خوش آمدید!


راههای افزایش سرعت موتورسواری
کمتر کسی را در دنیا میتوان یافت که سوار بر وسیله نقلیه خود میل افزایش شتاب و سرعت بیشتر نداشته باشد و هر از گاهی به فکر تقویت و سلامت موتور برای شتاب و سرعت بیشتر  نیفتاده باشد هر چند در عمل اقدامی انجام ندهد .


سوخت

 برای دست پیدا کرده به قدرت و گشتاور بیشتر همیشه کیفیت و درجه اشتعال سوخت از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. برای دسترسی پیدا کردن به سرعت بالاتر همواره بهتر است به جای بنزین های معمولی از بنزین های سوپر که دارای درجه اشتعال بالاتری هستن و اکتان آنها بیشتر می باشد استفاده کنید. تمیز بودن بنزین خود بسیار با اهمیت است زیرا زنگار هایی که درون باک ایجاد می شود باعث می گردد تا اکتان بنزین کاهش پیدا کند و همینطور زنگار ها با بنزین واکنش داده و اثرات زیست محیطی خطرناکی را ایجاد می کنند که اکثرا باعث ایجاد سرطان می گردند. برای تمز کردن بنزین بهتر است از فیلتر های کاغذی درجه یک استفاده کنید تا بنزین را به خوبی پاک سازی کند. فیلتر های کاغذی را باید در هر 3000 کیلومتر و یا معادل هر 10 بار سوخت گیری تعویض نمائید.

 

تزریق گاز نیتروژن:

در موتورسیکلتها برای آنکه شتاب بشدت افزایش یابد با تزریق گاز نیتروژن به درون سیلندر میزان شدت گشتاور را بالا می برند.

اخطار:

میزان حجم و ترکیب هیدروژن دارای محاسباتی دقیق است و هر گونه اشتباهی باعث انفجار و وارد آمدن خسارات جانی می گردد.

 

شمع

 شمع یکی از مواردی است که در بهتر سوختن بنزین کمک بسیاری می کند شمع های معمولی که در ولتاژ 50.000 ولتی ایجاد جرقه می نمایند همواره جرقه های کوچکی را ایجاد می کنند. هرچقدر میزان جرقه بزرگتر باشد سوخت وارد شده در محفظه سیلندر کامل تر دچار انفجار شده و در نتیجه مصرف سوخت و قدرت و گشتاور افزایش پیدا می کند. بهترین شمع ها شمع های سوزنی با دو یا چهار پلاتین هستند که می توانند جرقه هایی تا 10 برابر بزرگتر از شمع های معمولی را ایجاد کنند. تنظیم نبودن پلاتین های شمع خود باعث کاهش راندمان می گردد و جرقه های کوچکی را ایجاد می کند. شمع ها باید در موتورسیکلت ها پس از هر 10.000 کیلومتر تعویض گردند.



فیلتر هوا و کاربراتور

 کیفیت و پاک بودن و مخلوط مناسب هوا و بنزین همیشه از اهمیت بیشتری برخوردار بوده زیرا اگر میزان نسبت ترکیب هوا و بنزین همواره مناسب نباشد و کاربراتور به خوبی این ترکیب را انجام ندهد اندازه اشتعال سوخت کاهش پیدا نموده و در نتیجه انفجار صورت گرفته در محفظه سیلندر ضعیف می باشد و قدرت و گشتاور کاهش پیدا می کند. هر چقدر فیلتر هوا توانایی تصویه هوای عبوری را از گرد و غبار های موجود معلق را بهتر انجام دهد کیفیت سوخت حاصل شده بالا تر می رود همین امر در زمانی که فیلتر هوا کثیف گردد باعث میگردد سطح هوای عبوری از فیلتر کاهش یابد و در نتیجه میزان ترکیب هوا و بنزین تغییر کند.

همواره توضیه می شود فیلتر ها را در هر 5000 کیلومتر تعویض کرده یا در صورت موجود نبودن با غوطه ور کردن فیلتر هوا در بنزین تمیز نمائید و کاربراتور را در هر 12.000 کیلومتر تمیز کنید. البته برای تمیز نگه داشتن کاربراتور بهتر است قبل از ورود بنزین به کاربراتور از یک فیلتر کاغذی استاندارد و درجه یک استفاده نمائید.

امروزه برای افزایش گشتاور در موتورسیکلتها و کاهش مصرف سوخت دیگر کاربراتور از رده خارج شده و سیستم های جدید و مدرن EFI یا همان انژکتور ها را بر روی موتورسیکلتهای گران قیمت و باکیفیت نصب می کنند.



گریس و تنظیم

 روانکاری قسمت های متحرک موتورسیکلت بسیار با اهمیت است زیرا که در صورت عدم روان کاری قسمت های متحرک اصطکاک به وجود آمده باعث کاهش سرعت و شتاب می گردد. همیشه بایستی توپی های چرخ ها را با بهترین نوع گریس های نسوز در هر 5000 کیلومتر آغشته کنید. حتما دوشاخ عقب و گردن فرمان را هم در هر 10.000 کیلومتر گریس کاری نماوید. زنجیر چرخ موتورسیکلت همیشه باید به میزان 1.5 الا 2.5 سانیمتر آزاد باشد و زنجیر چرخ را همیشه با اسپری های تمیز کننده زنجیر چرخ تمیز کنید و یا با روغن موتور های تمیز در هر 1000 کیلومتر آغشته نماید.

 

 

اگزوز و فیلر ها

 فیلر های موتورسیکلت در تعیین شتاب و سرعت نقش بسزایی دارند. عدم تنظیم بودن فیلر ها باعث می گردد تا توان و کارایی انجین موتورسیکلت کاهش پیدا کند. اگزوز خود به تنهایی قطعه ای است که در میزان شتاب و نفس هر وسیله نقلیه ای تاثیر بسزا دارد. اگزوز هایی که حجم خروجی دود حاصل از سوخت را بهتر و بیشتر  و سریعتر خارج می کنند باعث می گردند تا قدرت و شتاب تا 20% الی 50% افزایش یا کاهش پیدا نماید. البته امروزه به دلیل اثرات زیست محیطی که ذرات معلق در اثر سوختن بنزین ایجاد می شود را به واسطه کاتالیزورهایی در محفظه خمره اگزوز فیلتر می کنند. این کاتالیزورها خود یکی از دلایل کاهش  سرعت خروج دود و در نتیجه کاهش  گشتاور و قدرت هستند. توجه به این نکته که اگر کاتالیزور ها را از درون اگزوز خارج نمائید هم به خود و هم به سایر موجودات زنده خیانت نموده و عملا موجب قتل تدریجی آنها می شوید.


 

وزن و شیب

 یکی دیگر از عوامل مهم در افزایش سرعت وزن موتورسیکلت و سرنشین می باشد. هرچقدر وزن کاهش پیدا نماید در نتیجه سرعت نیز افزایش پیدا می کند همان گونه که بارها در مسابقات سطح اول جهان مثل مسابقات GP شاهد وزنهای بسیار پایین موتورسوارها در طول فصل بودید . شیب مسیر در هنگام موتورسواری بسیار مهم می باشد. شیب های موافق جهت حرکت باعث افزایش سرعت نیز می گردند.


 

 

لباس

یکی از مسائلی که افراد کمتر به آن توجه دارند لباس موتورسواری می باشد. لباس ها خود به دلیل منافظی که دارند جریان هوا را در خود جذب نموده و همچون یک بادبان جلوی سرعت را می گیرند. لباس های موتور سواری جریان باد را به واسطه سطح و بافت ریزی که دارند جذب نکرده و باعث می گردند تا همچون یک ماهی که دارای پولک است سرعت شما افزایش یابد. شکل کلاه موتورسواری بسیار مهم می باشد. کلاه های موتورسواری که در جهت سرعت های بالا استفاده می شوند کلاه های 3/4 ( سه چهارم ) می باشند که با دارا بودن شکل آیرو دینامیکی خود باعث می گردند تا جربان هوای عبوری را شکافته و سرعت شما افزایش یابد.

 


گیربکس

 به طور معمول بر اساس کلاس و رده موتورسیکلت ها گیر بکس های متفاوتی را بر روی موتورسیکلتها قرار می دهند . معمولا گیر بکس های موتورسیکلت های درون شهری قدرتی هستند و برای حداکثر سرعت 95km/h طراحی شده اند اما برخی از شرکت ها اقدام به قرار دادن گیربکس های 5 دنده یا 6 دنده بر روی موتورسیکلتهای درون شهری می کنند تا اگر شخص بخواهد باسرعت بالاتری رانندگی کند با افزایش حجم سیلندر مثلا از 200cc به 250cc بتواند در دنده 5 یا 6 میزان حدودا 5% الی 10% سرعت را افزایش دهد. که این کار می بایستی به شیوه صحیح و فنی توسط افراد خبره همچون تراش کاران صورت بگیرد.



آیرو دینامیک

 شکل آیرو دینامیکی موتورسیکلت بسیار مهم می باشد. هر چقدر ارتفاع موتورسیکلت از سطح زمین کمتر باشد و شکل موتورسیکلت به صورت یک پیکان باشد ( توجه به شکل زیر ) سرعت افزایش پیدا می کند. و هرچقدر سطح کناره های موتورسیکلت توسط کایت های با کیفیت پوشیده شده باشد جریان هوا کمتر به درون قطعات وارد شده و در نتیجه سرعت افزایش پیدا می کند.



چرخ دنده ها

 چرخ دنده هایی که بر روی شافت گیربکس در بیرون از انجین قرار دارد و چرخ دنده عقب که بر روی چرخ  وجود دارند که به خورشیدی ها معروف هستند. با تغییر اندازه آنها می توان میزان سرعت و قدرت را افزایش داد. به گونه ای که هرچقدر خورشیدی جلو بزرگتر گردد و یا خورشیدی عقب کوچکتر گردد سرعت فزایش پیدا می کند و بر عکس هرچقدر خورشیدی جلو کوچکتر و خورشیدی عقب بزرگتر گردد قدرت بسیار افزایش می یابد.

جهت تعویض خورشیدی های پیشنهاد می گردد برای افزایش سرعت و شتاب خورشیدی جلو را فقط یک شماره بزرگ و یا خورشیدی عقب را یک شماره کوچک نمائید. برای افزایش قدرت خورشیدی عقب را می توانید تا دو شماره بزرگ نمائید.


 

توجه:

 با تعویض خورشیدی ها باید به این نکته دقت کرد که با اعمال تغییرات برای افزایش سرعت قدرت به حد چشم گیری کاهش می یابد و برعکس با افزایش قدرت  به حد نسبی سرعت کاهش پیدا می کند.

 

هشدار:

تغییر غیر اصولی خورشیدی ها باعث افزایش فشار به میل لنگ و شاتون و گیربکس می گردد و در نتیجه انجین دچار آسیب های جدی می گردد.



مرتبط با : موتورسواری
برچسب ها : موتور-ریس-سرعت-شتاب-تقویت-تیونینگ-motor-

نوشته شده توسط shz speed در سه شنبه 27 مهر 1395

نظرات (

مطالب پیشین

» موتورسواران برتر موتو جی پی MotoGP
» قاتلی بنام هوندا 125 (honda 125cc ,CDI 125cc ,CG 125 cc)
» تاریخچه شورلت کامارو (Chevrolet Camaro)
» فورد موستانگ اسب وحشی آمریکایی (Ford Mustang)
» تاریخچه و تاسیس بنلی (Benelli)
» سری جدید عکسهای گروه پسران کورش (پاییز 95)
» تاریخچه ساخت نخستین خودرو
» تاریخچه صنعت خودرو ایران
» تاریخچه و تاسیس بنز (Mercedes-Benz)
» تاریخچه و تاسیس آئودی (Audi)
» راههای افزایش سرعت موتورسواری
» آشنایی و مشخصات موتورهای کراس(Cross) ,تریل(Duall Sport یا Trail) و تریال(Trial)
» تور پاسارگاد سال 95
» مفایسه توربوشارژر و سوپرشارژر
» اگزوز اسپرت و عملکرد بهتر در خروجی موتور

» لیست کامل مطالب ارسالی



جستجو در این وب:

Google      Yahoo      MSN
کد متن افکت دار
نویسندگان :
» shz speed

آمار بازدید :
» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :


لینکستان

برقی میمونم تا برگردی
فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران
اخبار موتور در ایران و خارج
اخبار فرمول1
بایک نیوز
پرشین موتور
سایت Carnp

.:: لیست کامل لینکستان ::.