تبلیغات
شیراز سرعت - آشنایی و مشخصات موتورهای کراس(Cross) ,تریل(Duall Sport یا Trail) و تریال(Trial)

 

صفحه اصلی

تماس با ما

آرشیو مطالب

shzspeed@gmail.com

 
  کاربر مهمان، خوش آمدید!


آشنایی و مشخصات موتورهای کراس(Cross) ,تریل(Duall Sport یا Trail) و تریال(Trial)
در کشور عزیزمان اکثر مردم ایران عاشق رشته موتورسواری هستند بخصوص در قشر جوان که از انرژی و نشاط بالایی برخوردار هستند . موتورها در انواع مختلف تقسیم میشوند که اکثر مردم ما موتورهای تریل ,کراس و تریال را به اسم پابلند میشناسند و صدا میزنند که در ادامه به توضیح در مورد این سه نوع موتور و تفاوتها و مشخصاتشان خواهیم پرداخت .


تریل (Trail یا Duall sport)
موتورسیکلت های دو منظوره ورزشی که با نام Duall Sport  شناخته می شوند یا همان تریل ها هستند که برای سواری های بسیار طولانی در سخت ترین شرایط آب و هوایی و مسیر های سخت و دشوار کوهستانی و خاکی طراحی گردیده اند. این موتورسیکلتها از حجم سیلندر های 75cc تا 250cc هستند ( تنها شرکت هندا یک مدل 650cc را تولید کرده است )  و اغلب با قدرت های حداقل 16 اسب بخار تا حداکثر 30 اسب بخار طراحی گردیده اند و دارای حداکثر سرعت اسمی 120km/h و متوسط 8 ثانیه گشتاور 0 تا 60 کیلومتر بر ساعت را دارا می باشند و قادر هستند شیب های بسیار تند تا 35 درجه و 10 متر طول را طی کنند و همچنین می تواند پرش هایی تا ارتفاع 6 متری را انجام دهند و اکثرا سنگین وزن هستند و چیزی در حدود 120kg الی 140kg وزن دارند. از مشخصه های این موتورسیکلتها میتوان به موارد زیر اشاره کرد :


دارای سیستم روشنایی ( چراغ جلو، چراغ عقب، فلاشر های خطر)
دارای باک هایی با ظرفیت زیاد ( بین 10 الی 16 لیتر )
دارای زین های پهن و کشیده برای 2 نفر سرنشین
دارای سیستم خنک سازی رادیاتور روغن و هوا خنک
دارای سیستم کامل داشبورد ( کیلومتر های پیشرفته )
مجهز به زوج کمک در عقب یا تک کم در عقب
مجهز به کمک های معکوس در موتورهای گران قیمت
خورشیدی های عقب کوچک تا متوسط ( از T36 تا T43 )
مقاوت شاسی ها متوسط
بالاترین فن آوری های ( سنسورهای، LED، Euro3 , ...)
دارا بودن وزن زیاد موتورسیکلت

کراس (Cross)
موتورسیکلت های کراس که گاها با همان نام اشتباه تریل ها صدا میشوند برای سواری های کوتاه مدت تا حداکثر 300 کیلومتر در سخت ترین شرایط کوهستانی و خاکی و تنها برای استفاده در پیست های آفرود طراحی گردیده اند. این موتورسیکلتها از حجم سیلندر های 125cc تا 750cc هستند  و اغلب با قدرت های حداقل 18 اسب بخار تا حداکثر 90 اسب بخار طراحی گردیده اند و دارای حداکثر سرعت اسمی 160km/h و متوسط 6 ثانیه گشتاور 0 تا 60 کیلومتر بر ساعت را دارا می باشند و قادر هستند شیب های بسیار تند تا 45 درجه و 50 متر طول را طی کنند و همچنین می تواند پرش هایی تا ارتفاع بیش از 12 متری را انجام دهند. این موتور سیکلتها از مهندسی بسیار دقیقی در ساخت و طراحی برخوردار هستند زیرا شاسی و انجبن این موتورسیکلتها می بایستی سخت ترین فشار ها و ضربات را تحمل نماید و چیزی در حدود 105kg الی 120kg وزن دارند. از مشخصه های این موتورسیکلتها میتوان به موارد زیر اشاره کرد :


فاقد سیستم روشنایی کامل ( تنها چراغ جلو دارند )
دارای باک هایی با ظرفیت متوسط ( بین 6 الی 9 لیتر )
دارای زین های بارید و کشیده برای تنها یک نفر سرنشین
دارای سیستم خنک سازی رادیاتور روغن و رادیاتور آب به همراه فن
دارای سیستم داشبورد ( تنها فشار روغن، دور موتور، سرعت )
دارای کمک فنر های تکی و پر قدرت عقب
دارای کمک فنر های قوی معکوس جلو
خورشیدی های چرخ عقب بسیار بزرگ ( از T46 تا T68 )
مجهز به اگزوز های با خمره های بسیار بزرگ ( قهرمانی )
بالاترین میزان سطح مهندسی در طراحی و ساخت را دارند
دارای میزان وزن متوسط موتورسیکلت

تریال (Trial)
موتورسیکلت های تریال که برای سواری های بسیار کوتاه مدت تا حداکثر 60 کیلومتر در سخت ترین شرایط کوهستانی و تنها برای استفاده در پیست های آفرود صخره ای طراحی گردیده اند. این موتورسیکلتها از حجم سیلندر های 125cc تا 450cc هستند و اغلب با قدرت های حداقل  20 اسب بخار تا حداکثر 50 اسب بخار طراحی گردیده اند و دارای حداکثر سرعت اسمی 60km/h و متوسط 4 ثانیه گشتاور 0 تا 60 کیلومتر بر ساعت را دارا می باشند. طراحی این موتورسیکلت ها برای پرش های بین صخره ای می باشد و قادر هستند شیب های نسبتا تند تا 35 درجه و 15 متر طول را طی کنند.  این موتور سیکلتها از مهندسی بسار ساده اما دقیقی در ساخت و طراحی برخوردار هستند زیرا شاسی و انجبن این موتورسیکلتها می بایستی قدرت و گشتاور بالایی را تولید کند و چیزی در حدود 50kg الی 90kg وزن دارند. از مشخصه های این موتورسیکلتها میتوان به موارد زیر اشاره کرد :


 فاقد سیستم روشنایی کامل
دارای باک هایی با ظرفیت کوچک( بین 2 الی 4 لیتر )
دارای ابعاد کوچک در اندازه موتورسیکلتهای درون شهری سبک
فاقد زین ( بدون هیچ گونه صندلی )
دارای سیستم خنک سازی رادیاتور روغن و رادیاتور آب به همراه فن
فاقد سیستم داشبورد
دارای کمک فنر های تکی و پر قدرت عقب
خورشیدی های چرخ عقب متوسط تا بزرگ ( از T46 تا T52 )
مجهز به اگزوز های با خمره های کوچک
بالاترین میزان سطح مهندسی در طراحی و ساخت را دارند
دارای میزان وزن سبک موتورسیکلت


مرتبط با : موتورسواری
برچسب ها : موتور-تریل-کراس-تریال-پابلند-شیراز-motorcycle-

نوشته شده توسط shz speed در دوشنبه 26 مهر 1395

نظرات (

مطالب پیشین

» موتورسواران برتر موتو جی پی MotoGP
» قاتلی بنام هوندا 125 (honda 125cc ,CDI 125cc ,CG 125 cc)
» تاریخچه شورلت کامارو (Chevrolet Camaro)
» فورد موستانگ اسب وحشی آمریکایی (Ford Mustang)
» تاریخچه و تاسیس بنلی (Benelli)
» سری جدید عکسهای گروه پسران کورش (پاییز 95)
» تاریخچه ساخت نخستین خودرو
» تاریخچه صنعت خودرو ایران
» تاریخچه و تاسیس بنز (Mercedes-Benz)
» تاریخچه و تاسیس آئودی (Audi)
» راههای افزایش سرعت موتورسواری
» آشنایی و مشخصات موتورهای کراس(Cross) ,تریل(Duall Sport یا Trail) و تریال(Trial)
» تور پاسارگاد سال 95
» مفایسه توربوشارژر و سوپرشارژر
» اگزوز اسپرت و عملکرد بهتر در خروجی موتور

» لیست کامل مطالب ارسالی



جستجو در این وب:

Google      Yahoo      MSN
کد متن افکت دار
نویسندگان :
» shz speed

آمار بازدید :
» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :


لینکستان

برقی میمونم تا برگردی
فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران
اخبار موتور در ایران و خارج
اخبار فرمول1
بایک نیوز
پرشین موتور
سایت Carnp

.:: لیست کامل لینکستان ::.