تبلیغات
شیراز سرعت - تاریخچه و تاسیس ام وی آگوستا (MV Agusta)

 

صفحه اصلی

تماس با ما

آرشیو مطالب

shzspeed@gmail.com

 
  کاربر مهمان، خوش آمدید!


تاریخچه و تاسیس ام وی آگوستا (MV Agusta)
ام وی آگوستا که در اصل مخفف Meccanica Verghera Agusta می باشد ، یک کارخانه ی تولید موتور سیکلت است که در ۱۲ فوریه سال ۱۹۴۵ در نزدیکی میلان توسط دومینیکو آگوستا تاسیس شد . این شرکت در حال حاضر توسط پدر و پسر اداره می شود .

شهرتی بین‌المللی درزمینهٔ فن‌آوری‌های پیشرفته، کارایی بالا و طراحی منحصربه‌فرد دارد و به همین دلیل یکی از خاص‌ترین برندهای موتورسیکلت در دنیا محسوب می‌شود. ام‌وی آگوستا تاکنون 75 عنوان قهرمانی جهان در مسابقات موتورسیکلت‌رانی کسب کرده است (37 عنوان قهرمانی کارخانه‌ای و 38 عنوان قهرمانی راننده) و با عرضهٔ طیف وسیعی از محصولات قادر به کسب جوایزی از سوی منتقدان تخصصی موتورسیکلت شده است.


یه کم سخته راجع به ام وی آگوستا، با توجه به روندی که تو ۱۰ سال گذشته طی کردن بخوای نظر بدیم که داره رو ساخت موتور سیکلت کار می کنه یا به فکر پروژه های هنریه. خصوصا با سری موتور سیکلت هایی مثل Brutale و F4 محصولات این کمپانی با زیبایی منحصر به فردشون خوب تو دل طرفداران موتور سیکلت جا باز کردند. موتور سیکلت هایی که اکثرشون توسط ماسیمو تامبورینی طراحی شدند. طراح بزرگی که شاید یشه گفت مشهورترین طراح موتور سیکلت در تمام دورانه. تمام جزئیات این موتور سیکلت ها بسیار مجلل طراحی می شدن و ظاهرهای فوق العاده ای داشتن. اما به دلیل قیمت گرونشون در رقابت با موتور سیکلت های دیگه دردسر داشتن.


اما یه برند کار سختی داره برای این که ظاهرش رو همیشه خوب نشون بده. ام وی آگوستا حدود ۴۰ سال پیش در تاریخچه مسابقات موتور سیکلت نقش کم رنگی به خودش گرفت تا سال ۲۰۱۴ که با تولید دوباره موتور سیکلت های مسابقه ای به دنیای رقابت موتور سیکلت های مسابقه ای در سطح جهان برگرده. با ساخت محصولات متنوع به نظر می رسه ام وی آگوستا می خواد تو شاخه های مختلفی خودش رو نشون بده.


در حال حاضر، دارای ۲۶۰ نیروی کار در ایتالیا است که موتورسیکلت‌های سه و چهار سیلندر تولید می‌کنند. تاریخچه 15 سال اخیر این کمپانی پر از آشفتگی است. ابتدا این شرکت به مالکیت پروتون مالزی درآمد و سپس بخشی از هوسکوارنای BMW شد. سپس یک شرکت سهامی بورس و بعد از آن هالی دیویدسون، مالک آن شدند و در نهایت به مالکیت خانواده Castiglioni درآمد .


در اوایل سال 2015 شرکت ایتالیایی MV Agusta با همکاری مرسدس قراردادی را امضا نمود که براساس آن موتورهای MV Agusta با برندی آلمانی از طریق نمایندگی های اروپای مرسدس به فروش رسد. در حقیقت مرسدس 127 نمایندگی در اروپا داشته که موتورهای MV Agusta نیز در آن به فروش خواهد رسید.

در نمایشگاه فرانکفورت سال گذشته MV Agusta از موتور F3 Solar Beam رونمایی کرد که به رنگ طلایی مشکی بوده و نام AMG مرسدس برروی آن گرفته بود. این موتور در حقیقت نماد همکاری بین مرسدس و MV Agusta محسوب می شد.

سال 2014 مرسدس 25 درصد سهام MV Agusta را بدست آورد اما وعده داده شد که موتور سیکلت های آینده به دست MV Agusta توسعه پیدا می کنند. Dieter Zatsche مدیرعامل دایملر اظهار داشت که آلمانی ها هیچ تمایلی نداشته تا تمامی شرکت را بدست آورده و به یک تولیدکننده موتور تبدیل شوند.

البته مرسدس-AMG اولین خودروساز آلمانی نیست که به سازندگان موتورسیکلت ایتالیایی علاقه نشان داده است. سال 2011، آئودی، دوکاتی را خرید و آن را وارد امپراتوری خودروسازی فولکس‌واگن کرد. در نتیجه، فولکس‌واگن توانست از یک موتور دوکاتی در برای کانسپت دیوانه‌وار XL اسپورت در نمایشگاه اتومبیل پاریس در سال جاری میلادی استفاده کند.

خرید این سهام توسط شرکت مرسدس به نفع شرکت MV Agusta نیز خواهد بود. این اقدام نه تنها با تزریق نقدینگی به این شرکت موتورسیکلت‌سازی باعث افزایش ثبات اقتصادی و رشد آن می‌شود، بلکه این شرکت هم در زمینه مهندسی و هم در زمینه بازاریابی از شرکت مرسدس بنز بهره خواهد برد.

جیووانی کاستیگلیونی، مدیرعامل MV آگوستا در این زمینه می‌گوید:

MV آگوستا و مرسدس-AMG کاملاً با یکدیگر مطابق دارند. این دو کمپانی مکمّل، هر دو بر اساس طراحی، عملکرد بالا و کیفیت شناخته شده هستند.

همچنین در یک کنفرانس خبری، توبیاس موئرز، رئیس مرسدس-AMG در این باره گفته است:

همکاری با MV آگوستا موجب اهمیت بیش از پیش AMG به عنوان برند خودروهای اسپورت و عملکرد بالای مرسدس‌بنز خواهد شد. این شراکت برای ما فرصتی فراهم می‌کند که به بخش دیگری از دنیای علاقه‌مندان وسایل نقلیه با عملکرد بالا قدم بگذاریم.




مرتبط با : موتورسواری
برچسب ها : موتور-سنگین-ام وی آگوستا-ریس-motor-race-mv agusta-

نوشته شده توسط shz speed در چهارشنبه 31 شهریور 1395

نظرات (

مطالب پیشین

» مستند موتورسواری Hitting the Apex
» موتورسواران برتر موتو جی پی MotoGP
» قاتلی بنام هوندا 125 (honda 125cc ,CDI 125cc ,CG 125 cc)
» تاریخچه شورلت کامارو (Chevrolet Camaro)
» فورد موستانگ اسب وحشی آمریکایی (Ford Mustang)
» تاریخچه و تاسیس بنلی (Benelli)
» سری جدید عکسهای گروه پسران کورش (پاییز 95)
» تاریخچه ساخت نخستین خودرو
» تاریخچه صنعت خودرو ایران
» تاریخچه و تاسیس بنز (Mercedes-Benz)
» تاریخچه و تاسیس آئودی (Audi)
» راههای افزایش سرعت موتورسواری
» آشنایی و مشخصات موتورهای کراس(Cross) ,تریل(Duall Sport یا Trail) و تریال(Trial)
» تور پاسارگاد سال 95
» مفایسه توربوشارژر و سوپرشارژر

» لیست کامل مطالب ارسالی



جستجو در این وب:

Google      Yahoo      MSN
کد متن افکت دار
نویسندگان :
» shz speed

آمار بازدید :
» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :


لینکستان

برقی میمونم تا برگردی
فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران
اخبار موتور در ایران و خارج
اخبار فرمول1
بایک نیوز
پرشین موتور
سایت Carnp

.:: لیست کامل لینکستان ::.