تبلیغات
شیراز سرعت - تفاوت موتورهای استریت و ریس

 

صفحه اصلی

تماس با ما

آرشیو مطالب

shzspeed@gmail.com

 
  کاربر مهمان، خوش آمدید!


تفاوت موتورهای استریت و ریس
معمولا موتورهای ریس یا سوپر اسپرت نسبت به موتورهای استریت سرعت و شتاب خیلی بیشتری دارند . این موتورها به هدف شرکت در مسابقات موتور ریس ساخته میشوند و به دو نوع سوپر بایک ها و موتو جی پی تقسیم میشنود .

به لحاظ هندلینگ , سرعت و شتاب به بهترین شکل کاملا اماده برای نبرد و مسابقه طراحی میشوند چون در موتورهای ریس ایرودینامیک به طور خاصی تعریف شده است . در این موتورها برای بهتر شکافته شدن جریان هوا همانطور که در تصویر میبینید طرز قرار گرفتن موتورسوار بر روی موتور به حالت خوابیده هست تا علاوه بر کم شدن اثر نیروهای مقاومت هوا و بهتر شدن سرعت و شتاب فشار هوا روی موتورسوار کمتر شود تا در سرعت های بالا موتورسوار از روی موتور جدا نشود .


بر خلاف سبک ریس در موتورهای استریت موتورسوار به حالت نشسته بر روی موتور قرار میگیرد که این مساله باعث میشود که در حین حرکت فشار هوا بر روی موتورسوار زیاد شود و این مساله باعث میشود بخش زیادی از توان انجین صرف غلبه بر نیروی مقاومت هوا شود . 
دلیل دیگری که باعث میشود موتورهای استریت سرعت و شتاب کمتری نسبت به موتورها ریس داشته باشند پایین بودن نسبت تراکم انجین این موتورها هستش , چون در نسبت های تراکم بالاتر از 10 احتراق سوخت کمی حالت انفجاری میگیرد و این مساله باعث به وجود امدن صدای غرش شدیدی در موتور میشود بنابراین چون این موتورها برای تردد در شهرها نباید صدای زیادی داشته باشند نسبت تراکم در ساخت این موتورها را پایین میگیرند . همچنین اگزوز این موتورها نازک است و از کاتالیزور ها قوی در داخل انها استفاده میشود تا هم صدای اگزوز به کمترین حد ممکن برسد و هم الایندگی انها کم شود و همین دو مساله یعنی پایین بودن نسبت تراکم و عدم استفاده از اگزوز قهرمانی باعث افت زیاد توان انجین در این موتورها میشود , ولی در موتورهای ریس چون این موتورها به منظور تردد در پیست ها و جاده ها طراحی شده اند مشکلی به لحاظ صدا غرش شدید موتور ندارند و این موتورها با بالاترین مکش و تراکم در انجین و با توان بالا ساخته میشوند و هر سال نسبت به مدل های قبلی خود بیشتر تقویت میشوند و توانشان افزایش میابد . اصولا انجین این موتورها با نسبت های تراکم بالا کار میکنند بنابراین حتی بهترین موتورهای استریت هم نمیتوانند موتورهای ریس را بگیرند .


ولی این مساله نتوانسته محبوبیت موتورها استریت را میان موتورسواران کم کند چون این موتورها یک ویژگی خیلی خوب نسبت به انواع سوپربایک ها و موتو جی پی ها دارند . آن هم اینکه این موتورها بسیار خوش دست , راحت و نرم همراه با قدرت مانور و فرار بالا در فضاهای تنگ هستند در حالی که موتورهای ریس اینگونه نیستند .
در موتورهای ریس فلاپ جلو ثابت هستش و این مساله در هنگام گردش موتور در میان ماشین ها در خیابان مشکل زیادی را ایجاد میکند . همچنین فرمان این موتورها به طور کامل نمیچرخد و هدایت این موتورها با حرکات بدن موتورسوار است که این مساله علاوه بر این که دور زدن در فضاهای کم را برای موتور سخت میکند انرژی زیادی از موتور سوار میگرید و این موتورها هرگز نمیتوانند چالاکی موتورهای استریت در فضاهای شهری را داشته باشند و درست مثل یک ماشین در جاهای تنگ و باریک و شلوغ و پرترافیک به مشکل بر میخوردند , در حالی که موتورهای استریت فرمانشان به مقدار زیادی میچرخد و خیلی راحت میتوانند از جاهای شلوغ و پر ترافیک مانور بدهند و رد شوند همچنین موتورهای ریس در مدت زمانهای طولانی باعث درد گرفتن مهره های کمر موتورسوار میشوند چون موتور سوار به حالت خوابیده رو موتور قرار میگیرد .


بنابراین موتورهای استریت چون کاربردی تر هستند علی رغم زیبایی و سرعت کمترشان نسبت به سوپربایک ها بیشتر مورد توجه موتورسواران قرار میگیرند و بیشتر جنبه یک وسیله نقلیه را دارند در حالی که موتورهای ریس فقط برای استفاده تفریحی و مسابقه مناسبند و موتورهای ریس هیچ گاه خوش دستی یک موتور استریت را ندارند .



مرتبط با : موتورسواری
برچسب ها : موتور-ریس-استریت-سنگین-هارلی دیویدسون-race-motor-

نوشته شده توسط shz speed در دوشنبه 29 شهریور 1395

نظرات (

مطالب پیشین

» مستند موتورسواری Hitting the Apex
» موتورسواران برتر موتو جی پی MotoGP
» قاتلی بنام هوندا 125 (honda 125cc ,CDI 125cc ,CG 125 cc)
» تاریخچه شورلت کامارو (Chevrolet Camaro)
» فورد موستانگ اسب وحشی آمریکایی (Ford Mustang)
» تاریخچه و تاسیس بنلی (Benelli)
» سری جدید عکسهای گروه پسران کورش (پاییز 95)
» تاریخچه ساخت نخستین خودرو
» تاریخچه صنعت خودرو ایران
» تاریخچه و تاسیس بنز (Mercedes-Benz)
» تاریخچه و تاسیس آئودی (Audi)
» راههای افزایش سرعت موتورسواری
» آشنایی و مشخصات موتورهای کراس(Cross) ,تریل(Duall Sport یا Trail) و تریال(Trial)
» تور پاسارگاد سال 95
» مفایسه توربوشارژر و سوپرشارژر

» لیست کامل مطالب ارسالی



جستجو در این وب:

Google      Yahoo      MSN
کد متن افکت دار
نویسندگان :
» shz speed

آمار بازدید :
» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :


لینکستان

برقی میمونم تا برگردی
فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران
اخبار موتور در ایران و خارج
اخبار فرمول1
بایک نیوز
پرشین موتور
سایت Carnp

.:: لیست کامل لینکستان ::.