تبلیغات
شیراز سرعت - کاوازاکی H2R قولی که رکوردها را شکست

 

صفحه اصلی

تماس با ما

آرشیو مطالب

shzspeed@gmail.com

 
  کاربر مهمان، خوش آمدید!


کاوازاکی H2R قولی که رکوردها را شکست
نینجا H2 و H2R، دو موتورسیکلت قدرتمند کاوازاکی با شتاب و سرعتی فوق‌العاده بالا هستند که ویژگی‌های ایده‌آل یک موتورسیکلت سوپر اسپرت خیابانی هم در آن گنجانده شده است. 

در تاریخچه محصولات کاوازاکی، پیش از این هم از نام H2 در موتورسیکلت 3 سیلندر دو زمانه با حجم موتور 748 سی‌سی در اواسط دهه 70 میلادی استفاده شده بود که با تولید قدرت 75 اسب‌بخاری، یکی از قدرتمندترین موتورسیکلت‌های زمان خود شناخته می‌شد، به همین دلیل کاوازاکی برای تکرار مجدد تاریخ، نام H2 را برای قدرتمندترین محصول خود برگزیده است.


در قدم اول، تیم طراحی کاوازاکی برای تهاجمی و قدرتمند جلوه دادن چهره نینجا H2R از قاب‌های فیبرکربنی استفاده کرده‌اند که مکمل بی‌نظیری برای چهره‌آرایی موتورسیکلت و کاهش وزن آن شده‌اند که در قسمت نیم تنه جلویی نینجا H2R به طور گسترده از این الیاف استفاده شده که به طور خلاصه در قسمت جلو شامل قاب کاملاً فیبرکربنی، دو باله بزرگ فیبرکربنی به جای آینه‌های بغل، دو اسپویلر مجزا متصل به قاب که در سرعت‌های بالا نیروی پایین برنده در قسمت جلو ایجاد کرده و چسبندگی چرخ‌های جلو را بیشتر می‌کند و در اطراف بدنه نیز شامل اسپویلرهای بزرگ فیبرکربنی می‌شود. برای زیبایی بیش از پیش موتورسیکلت نیز کاوازاکی قاب کنار هایپربایک خود را کوچک‌تر در نظر گرفته تا پیشرانه چهار سیلندر موتورسیکلت و شاسی سبز رنگ آن هم نقشی در زیبایی موتورسیکلت داشته باشند. برای مدل H2 هم طراحان برای استفاده از موتورسیکلت در مکان‌های عمومی و خیابان‌ها، از فاکتورهای استاندارد نظیر محل نصب پلاک، آینه‌های کناری، لاستیک‌های عاج‌دار و یک چراغ پرنور LED گردی در مرکزیت قاب جلو استفاده کرده‌اند ولی بر خلاف H2R در ساختار بدنه آن از هیچگونه فیبرکربنی استفاده نشده است.


ابعاد کلی بدنه نینجا برای هر دو مدل هم در 2082 میلیمتر طول، 767 میلیمتر عرض و ارتفاع 1125 میلیمتری خلاصه می‌شود که چرخ‌های آلومینیمی 17 اینچی ریخته‌گری شده به صورت خاص با الگوی ستاره پنج پر به همراه مجموعه‌ای از بهترین ترمزهای برمبو (Brembo) توسط سیستم تعلیق مسابقه‌ای موسوم به KYB AOS-II به قسمت جلو و سیستم تعلیق جدید Uni-TRAK با شوکر گازی به قسمت عقب بدنه با فاصله‌ای 1455 میلیمتری نصب می‌شوند. علاوه بر این کاوازاکی بر روی فرمان موتورسیکلت از یک دامپر فرمان الکترونیکی OHLINS برای خنثی کردن ارتعاشات فرمان در سرعت‌های مختلف استفاده کرده است. از دیگر مشخصات کاوازاکی نینجا هم می‌توان به مخزن سوخت 20 لیتری آلومینیمی، بدنه فولادی کششی، ترمزهای ABS، سیستم کنترل KLCM یا به عبارتی بهینه ساز شتاب برای جلوگیری از بکسوات چرخ عقب (قابلیت غیرفعال شدن دارد)، سیستم کنترل کشش موسوم به KTRC و ... می‌شود.


در قسمت مولد قدرت هم کاوازاکی یک پیشرانه چهارسیلندر چهار زمانه خطی با حجم دقیق 998 سی‌سی مجهز به سیستم جرقه ‌زنی دیجیتال و انژکتورهای 50 میلیمتری تزریق دوگانه را به کار گرفته که دارای قدرتی معادل 197 اسب بخار میباشد و در حداکثر کارایی خود توان تولید قدرتی تقریبی 300 اسب بخار را با کمک سوپرشارژردارد. به منظور سهولت در استفاده و تغییر سریع دور نیز، جعبه دنده‌ای 6 سرعته با عملکردی مشابه گیربکس‌های موتو‌جی‌پی Moto GP بر روی نینجا H2 و H2R نصب شده که توسط تیم مهندسی موتورهای مسابقه‌ای کاوازاکی توسعه داده شده است و برای حداکثر استفاده از قدرت تولیدی در خطوط انتقال هم کاوازاکی سیستم کلاچ هیدرولیک را به سیستم کلاچ مکانیکی ترجیح داده است.


کاوازاکی نینجا H2 و H2R همانطور هم که در بخش‌های مختلف به آن اشاره شد، از نظر مشخصات فنی و پیشرانه باهم یکی بوده و تنها در طراحی ظاهری و مواد به کار رفته در طراحی و تولید قاب‌ها با یکدیگر تفاوت دارند، به طور خلاصه کاوازاکی H2R برای پیست و مکان‌های خاص و نسخه H2 هم با اضافه کردن وسایل استاندارد به آن، برای خیابان و استفاده عموم آماده شده است. این شرکت در حال حاضر برنامه‌ای برای تولید انبوه این دو محصول ندارد و مونتاژ این دو موتورسیکلت هم کاملاً با دست انجام می‌شود که موجب خاص‌تر شدن موتورسیکلت‌ها می‌شود. تاریخ ثبت سفارشات این دو موتورسیکلت‌ها هم از اوایل سال 2015 با قیمت تقریبی 25 هزار دلاری شروع شد.


h2r به تازگی رکورد سرعت نهایی در کلاس 1000cc را که تا پیش از این متعلق به دوکاتی بود که در یکی از مسابقات GP سرعت 360 را ثبت کرده بود شکست و موفق شد سرعت 400 کیلومتر بر ساعت را در سال 2016 در پل عثمان قاضی در ترکیه به ثبت برساند .


مرتبط با : موتورسواری
برچسب ها : موتور-ریس-کاوازاکی-htr-h2-kawasaki-motor-

نوشته شده توسط shz speed در چهارشنبه 13 مرداد 1395

نظرات (

مطالب پیشین

» مستند موتورسواری Hitting the Apex
» موتورسواران برتر موتو جی پی MotoGP
» قاتلی بنام هوندا 125 (honda 125cc ,CDI 125cc ,CG 125 cc)
» تاریخچه شورلت کامارو (Chevrolet Camaro)
» فورد موستانگ اسب وحشی آمریکایی (Ford Mustang)
» تاریخچه و تاسیس بنلی (Benelli)
» سری جدید عکسهای گروه پسران کورش (پاییز 95)
» تاریخچه ساخت نخستین خودرو
» تاریخچه صنعت خودرو ایران
» تاریخچه و تاسیس بنز (Mercedes-Benz)
» تاریخچه و تاسیس آئودی (Audi)
» راههای افزایش سرعت موتورسواری
» آشنایی و مشخصات موتورهای کراس(Cross) ,تریل(Duall Sport یا Trail) و تریال(Trial)
» تور پاسارگاد سال 95
» مفایسه توربوشارژر و سوپرشارژر

» لیست کامل مطالب ارسالی



جستجو در این وب:

Google      Yahoo      MSN
کد متن افکت دار
نویسندگان :
» shz speed

آمار بازدید :
» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :


لینکستان

برقی میمونم تا برگردی
فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران
اخبار موتور در ایران و خارج
اخبار فرمول1
بایک نیوز
پرشین موتور
سایت Carnp

.:: لیست کامل لینکستان ::.