تبلیغات
شیراز سرعت - هیولایی با نام BMW Hp4

 

صفحه اصلی

تماس با ما

آرشیو مطالب

shzspeed@gmail.com

 
  کاربر مهمان، خوش آمدید!


هیولایی با نام BMW Hp4
ب ام و نامی که از دیرباز در صنعت اتومبیل و موتورسیکلت غوغا به پا کرده است، اتومبیل هایش همه روزه برتر از دیروز و موتورسیکلت هایش نیز با تکنولوژی بالا در پیست های دنیا حسابی گرد و خاک به پا می کنند، لیست موتورسیکلت های ب ام و را نگاه می اندازیم و در این بین توجهمان به یک موتورسیکلت خاص جلب می شود موتورسیکلت 1000 سی سی که با نام S1000RR چند سالی است دنیای موتورسیکلت های اسپرت را دچار تحولاتی کرده و کمپانی های آسیایی و اروپایی را وادار به طراحی و تولید موتورسیکلت هایی خارج از سنت هایشان کرده است یا بهتر است بگوییم آنها ها را مایوس کرده است!! ب ام و S1000RR در سال 2008 فقط جهت شرکت در مسابقات سوپربایک سال 2009 طراحی و ساخته شد و پس از آن در نمایشگاه مونیخ رونمایی شد، شاید برای شما جالب به نظر بیاید که هدف بخش موتورسیکلت کمپانی تولید موتورسیکلتی با 193 اسب بخار و وزن خشک 169 کیلوگرم بدون حساب حجم بنزین که این خود یعنی به ازای هر کیلوگرم یک اسب بخار !! پس کسانی که به خوبی مفهوم هیجان را درک می کنند S1000RR HP4 را انتخاب می کنند...

hp4 در واقع نسخه مسابقه ای bmw s1000rr است .

آبشش های کناری و نوشته های نام اسپانسرهای تیم ب ام و بر روی کایت های جانبی موتور یک جنبه ریسینگ این موتور و جنبه دوم ست کردن اگزوز فول سیستمAkropovic تیتانیوم کربن بر روی آن به صورت استاندارد است، این موتورسیکلت کلا کار تیم BMW Motorrad است و این لوگو بر روی دسته های ترمز و کلاچ تاشوی آنها - بر روی اهرم تنظیم جاپایی ها بر روی پد باک و ... حکاکی شده است، رینگ های آبی رنگ آلیاژی فورجدکاری شده آن شما را به یاد مسابقات جی پی می اندازد رینگ هایی که نسبت به مدل استاندارد S1000 به میزان 2 کیلو و 400 گرم کاهش وزن داشته و در قسمت جلو 3.5 و در قسمت عقب 6 اینچ پهنا دارد، رنگ بندی ریسینگ این موتورسیکلت درست به شما می گوید که برای یک رقابت خوب آماده باشید!!

این موتور دارای جعبه دنده 6 سرعته نیمه اتوماتیک و مجهز به سیستم ETC است .

این موتورسیکلت برای اولین بار پس از تولید در پیست مونزا تست شد و در همان مرتبه اول تایم 1 را به ثبت رساند و به گفته مدیر BMW MOTORRAD آقای مهندسAdrian Roderick در مورد آن بی ام و برندی جاه طلب و همیشه به دنبال این بوده است که بهترین باشد و همچنین گفته است که S1000RR اصلا شبیه به هیچ کدام یک از موتورسیکلت های ژاپنی نیست و تنها موتورسیکلتی است که در این کلاس هومولوگ سوپربایک را دارد و اگر ژاپنی ها بخواهند با آن رقابت کنند باید پیشرفت چشمگیری در صنعت موتورسیکلتشان رخ دهد!! ناگفته نماند که در این چند سال اخیر نیز در این مسابقات موفقیت های بسیاری را به دست آورده است، متخصصان BMW Motorrad به خوبی موتورسیکلت های ژاپنی را بررسی کردند و در آخر دست به تولید این هیولا زدند! هیولایی که باج نمی دهد!!

برند HP برای ب ام و حکم AMG را برای مرسدس بنز دارد، برندی زیرشاخه برندی دیگر. اگر شناختی از این برند ندارید بد نیست بدانید که HP مخفف عبارت High Performance به معنای "عملکرد بالا" است که موتورسیکلت های ب ام و را به قطعات aftermarket مزین می کند. HP برای جدیدترین دست پرورده خود، موتورسیکلت S 1000 RR را برگزیده و آنرا HP4 نامیده است. در جای جای HP4 می توان قطعات جدید و aftermarket را مشاهده کرد. ب ام و با این قطعات، RR را مرگبار تر از گذشته ساخته و عملکرد خالص آن را به کمال رسانده است. تا جایی که ژاپنی ها فقط می توانند رویای چنین موتورسیکلتی را در سر بپرورانند. پس از یک روز رانندگی با این ارابه مرگ، حقیقت این است که هدایت این موتورسیکلت سرسخت آسان است. 190 اسب بخار می تواند شاسی آن را متلاشی کند اما آلمانی ها تا کنون چه زمانی در ساخت پیچیده ترین سازه های صنعتی سرشکسته شده اند؟

ب ام و همیشه پیشتاز ساخت بهترین سیستم های تعلیق بوده که برای HP4 از نوع Tele و Duolever و USP آن از نوع کنترل دینامیکی تعدیل (DDC) است. به زبان ساده تر، HP4 دارای سیستم تعلیق خودکار است که برای اولین بار در یک موتورسیکلت تولید انبوه استفاده می شود و تنظیمات آن به شرایط سطح مسیر و واکنش های راننده بستگی دارد. این امر به وسیله دریچه های تنظیمی که به صورت الترونیکی کنترل می شوند، میسر شده است. این موتورسیکلت پَر وزن به یاری رینگ های آهنگری شده و خروجی تیتانیومی، هندلینگ فوق العاده را برای خلبانش به ارمغان می آورد.این سیستم تعلیق HP4 نیست که شما را حیرت زده می کند. هیجان مضاعف در دورهای میانی نیروی محرکه و پدال گاز سبک تر آنست که باعث می شود آدرنالین از شما فوران کند! ب ام و ادعا می کند که داخل نیروی محرکه بدون تغییر باقی مانده است اما بسیار سریع تر دور می گیرد و واکنش سریع تری دارد؛ درست همانند یک موتورسیکلت مسابقه ای. اینطور که به نظر می رسد دیگر هیچ موتورسیکلتی نمی تواند حتی به گرد پای HP4 هم برسد.
با در دست گرفتن اهرم گاز، متوجه واکنش پذیر بودن HP4 خواهید شد. واکنش پذیر و قابل کنترل در عین حال وحشی و رام نشدنی. سوار شدن بر هر موتورسیکلتی پس از این ب ام و احساس ضعف را به شما القا می کند. بدون قربانی کردن عملکرد در دورهای بالا، میزان اسب بخار و گشتاور تولیدی در دورهای پایین و میانی افزایش یافته تا سرعت و هیجان با HP4 دوچندان شود. تحت این شرایط، HP4 می تواند با موتورسیکلت های مجهز به نیروی محرکه V شکل در دورهای پایین رقابت تنگاتنگی داشته باشد. جالب ترین مورد HP4 نحوه استخراج قدرت آنست که به صورت الکترونیکی و به وسیله اهرم گاز صورت می گیرد. 

باید به یاد داشت که اساس و پایه HP4 موتورسیکلت فوق العاده ب ام و S 1000 RR بوده است و با داشتن یک شاسی مناسب برای نیروی محرکه 600 سی سی، واحدی 900 سی سی را در دل خود جای داده است. سواری با HP4 چه در مسیر مستقیم و چه در مسیرهای مارپیچ، اوج لذت و هیجان را به همراه دارد. بی ام و با این موتورسیکلت، از هر نظر گوی سبقت را از رقبایش ربوده است.این فقط تکنولوژی HP4 نیست که شما را متحیر می سازد، بلکه قیمت آن نیز شما را شگفت زده می کند. HP4 با چنین مشخصات بارز و منحصر به فردی تنها 16 هزار پوند قیمت دارد. با این مبلغ قابلیت هایی را در اختیار دارید که اگر در یک اتومبیل آن ها را یک جا بخواهید باید به سراغ اسپرت های میلیون دلاری بروید.تنها شک و تردیدی که به عملکرد HP4 وارد می​دانند، سیستم DDC آن است. این سیستم برای مسابقات طراحی شده و فقط برای مسابقات مناسب است و نه تردد در خیابان های عادی. یا این که اگر برای خیابان​ها در نظر گرفته شده است، کارایی لازم را در پیست ندارد. به علاوه، برای انجام تنظیمات این سیستم باید کیت HP را خریداری کنید که این موضوع خلاف قانون است اما این امکان را به شما می دهد تا به وسیله سیستم ناوبری به سبک موتو جی.پی، سیستم DDC از پیچ تا پیچ تنظیم متفاوتی داشته باشد. یک دستگاه S 1000 RR معمولی با کمک فنرهای Ohlins، مسلمأ سریع تر از موتورسیکلت مجهز به سیستم DDC می تواند یک دور پیست را بپیماید.

نیروی محرکه HP4 هیچ تفاوتی با RR ندارد. قدرت بیشتر آن را باید مدیون خروجی اگزوز تیتانیومی و تنظیمات سیستم های الکترونیکی دانست که قدرت و گشتاور بیشتری را در دورهای 6 هزار تا 9500 در اختیار راننده HP4 می گذارد. خروجی اگزوز نام بارده کاملأ از جنس تیتانیوم بوده و نسبت به نمونه بکار رفته RR،5/4 کیلوگرم سبک تر است. همچنین برای کاهش وزن، باتری سبک تری روی آن سوار شده است. برخلاف RR، این ارابه مرگ، در چهار حالت بارانی، اسپرت، مسابقه ای و حرفه ای، 193 اسب بخار خالص را در اختیار راننده می گذارد. علاوه بر این، HP4 دارای سیستم کنترل کشش دینامیک و کنترل شتاب گیری اولیه است.

در شاسی هم تنظیمات عمده ای صورت نگرفته بلکه مهمترین تغییرات نسبت به RR معمولی، نسبت سیستم تعلیق DDC بوده است. تایرهای پیرلی سوپرکورسا به رینگ های فورجد مزین شده اند و در مرکز این چرخ ها، ترمزهای مونوبلاک برمبو با سیستم ضد بلوکه ترمز مسابقه ای قرار گرفته است. اما HP4 تنظیم ارتفاع ندارد و آپشنی هم برای افزودن تَرک بر روی صندلی اسپرت آن در نظر گرفته نشده است.



مرتبط با : موتورسواری
برچسب ها : race-bmw-hp4-s1000rr-بی ام و-ب ام و-ریس-

نوشته شده توسط shz speed در جمعه 13 فروردین 1395

نظرات (

مطالب پیشین

» مستند موتورسواری Hitting the Apex
» موتورسواران برتر موتو جی پی MotoGP
» قاتلی بنام هوندا 125 (honda 125cc ,CDI 125cc ,CG 125 cc)
» تاریخچه شورلت کامارو (Chevrolet Camaro)
» فورد موستانگ اسب وحشی آمریکایی (Ford Mustang)
» تاریخچه و تاسیس بنلی (Benelli)
» سری جدید عکسهای گروه پسران کورش (پاییز 95)
» تاریخچه ساخت نخستین خودرو
» تاریخچه صنعت خودرو ایران
» تاریخچه و تاسیس بنز (Mercedes-Benz)
» تاریخچه و تاسیس آئودی (Audi)
» راههای افزایش سرعت موتورسواری
» آشنایی و مشخصات موتورهای کراس(Cross) ,تریل(Duall Sport یا Trail) و تریال(Trial)
» تور پاسارگاد سال 95
» مفایسه توربوشارژر و سوپرشارژر

» لیست کامل مطالب ارسالی



جستجو در این وب:

Google      Yahoo      MSN
کد متن افکت دار
نویسندگان :
» shz speed

آمار بازدید :
» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :


لینکستان

برقی میمونم تا برگردی
فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران
اخبار موتور در ایران و خارج
اخبار فرمول1
بایک نیوز
پرشین موتور
سایت Carnp

.:: لیست کامل لینکستان ::.